ترکیب رنگ

 

هارمونی رنگها

رنگ ها

ویژگی

زرد

شاد ترین رنگ در طیف رنگ ها است و در رخه رنگ،متضاد رنگ بنفش می باشد. این رنگ با ترکیبی از رنگ های بنفش و یا  آبی بسیار زیبا خواهد شد.

زرد،به عنوان رنگ نور آفتاب اثری نیرو بخش دارد و موجب کاهش افسردگی می باشد. افرادی بارنگ زمینه زرد، با جرات ، زود رنج و ناپایدار هستند.

نارنجی

در طیف رنگ ها گرم ترین رنگ به شمار می رود.نارنجی روشن رامی توان با رنگ های قرمز روشن،انواع زرد ها و یا زرشکی سیر(رنگ بادمجان)کنار یک دیگر گذاشت و یا ترکیب کرد، اما رنگ نارنجی در کنار ارغوانی ترکیبی بسیاربا نشاط و سرزنده را به وجود می آورد.

قرمز

                                               قرمزنهایت برافروختگی و انرژی درونی را ظاهر می سازد.رنگی است جذاب که نشاط جوانی و سر زندگی را جلوه گر می سازد. افرادی که از نظر هماهنگی ضعف دارند،باید از پوشیدن لباسهای قرمز خودداری کنند. رنگی بسار فعال و تند است.

آبی

رنگی بسیار خنک است. رنگ آبی در کنار سفید نشان دهنده صلح و صفا و پیغام آور آرامش و سکوت است.رنگ های آبی در کنار رنگ های سفید،قهوه ایی کم رنگ یا پر رنگ و طوسی پررنگ رنگ بسیار مناسبی است. آبی جزء رنگ های سرد می باشد.

سبز

رنگ سبز ترکیبی از رنگ های آبی و زرد است. رنگ سبز را رنگ طبیعت می نامند. پوشیدن لباس های سبز،موجب تقویت  سخاوتمندی شده و استفاده از این رنگ در تزیینات به عنوان رنگ اصلی به آن حیات میبخشد.

کرم

از ترکیب  رنگ سفیدبا مقدار بسیار کمی زرد حاصل می شود.این رنگ به هیچ وجه چشم را نمی آزارد، بلکه باعث آرامش و تسکین چشم نیز می شود.

نقره ایی

نقره ایی در طراحی لباس جزو رنگ های بسیار کار آمد است، زیرا برای لباس های شب بسیار زیبا و خیره کننده جلوه می کند و در کنار بنفش، ارغوانی و آبی و یاسی بسیار زیبا جلوه میکند.

سیاه

سیاه تمام نور ها در طیف رنگ ها را جذب می کند.معمولا به عنوان نماد ترس و یا شیطان مورد استفاده قرار میگیرد اما نشانگر قدرت نیز شناخته می شود.

سفید

رنگ سفید نماد معصومیت و پاکی است.بیمارستان ها و کادر پزشکی از رنگ سفید برای ایجاد حس پاکیزگی استفاده می کنند.

زرشکی بسار تیره(بادمجانی)

این رنگ به دلیل این که با رنگ سیاه رابطه ایی نزدیک دارد رنگی فریبنده است. رنگ بادمجانی نور را جذب می کند و در تضاد با سبز لیمویی بسیار مدرن و تازه به نظر می اید.

صورتی روشن

رنگی مثبت و شاد است و ترکیب آن با ارغوانی،رنگی اشباع شده را می سازد.این رنگ بیشتر در ندامتگاهها، بیمارستان ها و مراکز ویژه جوانان مورد استفاده قرار می گیرد.

بنفش

رنگی مرموز و ابهام برانگیز است که با تیرگی مبهم خود در مقابل صراحت و روشنایی زرد قرار می گیرد. این رنگ در کنار سبز،خاکستری،و نقره ایی بسیار دل فریب خواهد شد.

پارچه از زمان‌های قدیم در میان انسان‌ها بوده و یکی از اختراعات مهم بشریت بوده به طوری که ما هنوز نتوانستیم تصمیم بگیریم که بین چرخی که زیر پای آدمی می‌چرخد و پارچه که وی را می‌پوشاند کدام مهم‌تر بوده‌است. همه‌ی ما هم در طول زندگی‌مان پارچه دیده‌ایم و با آن سر و کار داشته‌ایم. اگر شک دارید، نگاهی به لباس تن‌تان بیندازید، اگر لباس‌تان از ۵ سال پیش که دوش گرفتید، تا امروز رنگ قهوه‌ای و ظاهری خشک به خود گرفته و در حال ورقه ورقه شدن است که هیچ، در غیر این صورت شما پارچه به تن دارید

پیمایش به بالا
اسکرول به بالا